Zašto osiguranje kvaliteta (Quality assurance - QA) i korisničko iskustvo (user experience - UX ili UE) moraju biti u srcu vaše digitalne strategije?
Kvalitetno korisničko iskustvo na veb sajtu je ključni faktor vođenja i uspeha vašeg e-poslovanja i dovodi do povećanja konverzije na vašem veb sajtu. U redovima koji slede, objasnićemo vam zašto.
Kao vlasnici malih preduzeća, žonglirate sa puno loptica. Razvoj proizvoda, korisnička podrška, računovodstvo, oglašavanje itd. Korisničko iskustvo na veb sajtu možda nije glavni prioritet u kontekstu razvoja poslovanja, ali nudeći korisniku kvalitetan internet surf sa visokom dodatom vrednošću, uspevate da steknete poverenje korisnika. U savremenom onlajn okruženju, raste potreba za prijemčivim i prijatnim veb korisničkim iskustvom.
Korisničko iskustvo vas izdvaja od konkurencije
Osnov svakog digitalnog iskustva je dobro dizajniran interfejs koji povezuje korisnike i veb podršku. Što je prirodnija veza između ljudskog mozga i mašine, veća je verovatnoća da će ljudi biti uvereni u ispravnost kupovine. Zamislite dve prodavnice: prva izgleda kao neuredno skladište u kome je pravo čudo pronaći željeni proizvod, dok je druga uredna i atraktivna, praktično i pregledno organizovana. Koju radnju biste više voleli?
Većina korisnika se ne vraća na veb sajtove na kojima su doživeli neprijatno iskustvo. Navodimo nekoliko razloga zbog kojih bi korisnik mogao da odbije da se vrati na vaš veb sajt: loša ergonomija, nemogućnost pronalaženja osnovnih i adekvatnih informacija, česti zastoji, navigacija previše složena, gomila prozora koji iskaču niotkuda i pokrivaju polovinu sadržaja stranice.
Gde će razočarani korisnici otići ako ne kod vaših konkurenata! Zato dajte svojim korisnicima sjajno korisničko iskustvo i oni će radije koristiti vaše usluge nego usluge vaših rivala.
Zadovoljan posetilac je budući kupac
Osnovni cilj rada na izradi veb sajta je stvoriti korisničko iskustvo koje optimizuje potencijal njegove konverzije. U većini slučajeva korisnik nije toliko zahtevan, premda se nama to često učini. Ono što ona/on želi je lak pristup traženim informacijama i ispravnu navigaciju ka svom cilju. Korisnik očekuje da izabrani provajder može najbolje da zadovolji njegove potrebe, uključujući i predviđanje što većeg broja njegovih zahteva i reakcija.
Dobro korisničko iskustvo je osnov svake dobro formulisane ponude, jer je ono spojna tačka između brenda i njegovih potencijalnih konzumenata. Bitno je da svojim posetiocima pokažete da ih poznajete, da ste uzeli u obzir njihove potrebe i da ćete ih ispratiti do njihovog cilja.
Dobra revizija korisničkog iskustva treba da analizira i prikazuje sledeće:
- Relevantnu analiza ponašanja vaših korisnika na sajtu, uključujući koliko dugo gledaju koji sadržaj, koju dugmad klikću, koliko koraka im je potrebno da dođu do željenog proizvoda ili informacija itd.
- Analizu sa kojih uređaja pristupaju, kako bi bili sigurni da se korisničko iskustvo ne menja između uređaja
- Interfejs prilagođen njihovim potrebama
- Jasne informacije, dobro predstavljene proizvode i precizno definisane usluge
- Intuitivne i ergonomične interakcije. Da bi potencijalnog klijenta pretvorili u kupca, ona/on mora da popuni obrazac ili da vas kontaktira. Ovo bi trebalo da bude što intuitivnije i jednostavnije, i bez zahtevanja nepotrebnih informacija.
Kvalitetno korisničko iskustvo (UX) doprinosi lojalnosti vaših kupaca. Ako su zadovoljni svojim iskustvom na vašoj platformi, oni neće odlaziti. Kupci mogu da podnesu loše korisničko iskustvo ukoliko imate veoma jedinstven proizvod i ako im je taj proizvod veoma potreban, ali se može desiti da odlože kupovinu ili da u međuvremenu potraže alternative. Odlaganje može dovesti u pitanje razloge za kupovinu uobičajenih artiklala/usluga preko vaše veb platforme.
Veb marketing je stvar poverenja
Na internetu, čak i najkraći ciklusi kupovine imaju tendenciju da se oduže. Razlog je ogroman izbor sa kojim se potrošači susreću. Od trenutka kada emituju želju da dobiju proizvod ili uslugu, posetioci se suočavaju sa skoro beskonačnim mogućnostima. Kako privući pažnju potencijalnih kupaca u ovakvim uslovima? Najkraći i najprecizniji odgovor je: Stvaranjem poverenja. Poverenje je gorivo e-poslovanja, Eldorado svakog veb marketinga koji samopošovanje deli sa mušterijama. Hvatanje i konverzija potencijalnih klijenata počinje sa primenom kvalitetnog korisničkog iskustva, a realizuje se privlačenjem njihovog poverenja.
Ipak, refleksi pojedinačnih potrošača su blisko povezani. Na primer: Gladna osoba ulazi u restoran. Ako se ovaj objekat dobro predstavlja, ako je lepo uređen, konobari nasmejani, sve blista, miriše dobro… pomenuta osoba će želeti da sedne i pojede nešto. Ali ako mesto ne nudi dobro korisničko iskustvo, glad neće biti dovoljan razlog za ostajanje i vi ćete izgubiti gosta.
Prilikom prvog kontakta, korisnik očekuje od veb sajta isto što i gladan čovek od restorana. Pored svoje osnovne potrebe, očekuje da ulivate poverenje, što se postiže kroz optimizovano korisničko iskustvo koje će, u isto vreme, ponuditi kvalitetan dizajn, ergonomiju, intuitivnu navigaciju, jasno strukturisan sadržaj i visokofunkcionalne interakcije. Ali dobro pazite, cilj UX-a nije jednostavno oslanjanje na estetski kvalitet veb stranice! Dizajn treba da bude podređen funkcionalnosti sajta, da se bavi specifičnim pitanjima vezanim za proizvode i usluge i paralelno sa tim gradi poverenje korisnika. Zapamtite da se gladan kupac, kada se jednom smiri i postane zadovoljan svojim otkrićem, mora udobno smestiti da bi lagano doneo ispravnu odluku.
Imate samo jednu priliku da uradite stvari kako treba. Ne zaboravite: Kada je u pitanju e-poslovanje, prvi utisak je gotovo uvek najefektniji!
Dobro korisničko iskustvo poboljšava vaš SEO
Na kraju, vredi zapamtiti da kvalitet korisničkog iskustva ne koristi samo mušterijama.
Digitalni interfejs može biti intuitivan samo ako se pridržavate nekih IT standarda i pravila. To će nesumnjivo zadovoljiti vaše posetioce, koji će požuriti da se vrate i obave konverziju, a vama će doneti bolje rangiranje na pretraživačima. Pretraživači će tako moći lakše da lociraju i indeksiraju vaše stranice. Iznad svega, tehnički kvalitet razvoja veb stranica i kvalitet prezentovanog sadržaja će vašem veb sajtu dati prednost prilikom pozicioniranja i definsanja na SERP-ovima. Pre 10 godina rangiranje na pretraživačima je uglavnom bila igra ključnih reči i povratnih veza, ali danas sve više zavisi od korisničkog iskustva. Google i drugi pretraživači se sve više oslanjaju na pokazatelje angažovanja korisnika i kvaliteta posete.
Gugl ima tendenciju da zanemari veb sajtove koji se ne prilagođavaju pravilima rangiranja, kao što su sadržaji sa lošom kompatibilnošću sa mobilnim uređajima ili sajtovi koji nemaju bezbedan https protokol.
Dakle, vodite računa o svom korisničkom iskustvu, a Google će vas nagraditi poboljšanjem kvaliteta vašeg rangiranja. To će vam pomoći da privučete mnogo novih posetilaca, a to je suština optimizacije pretrage.
Zaključak
Kvalitet korisničkog iskustva na vašem veb sajtu usko je povezan sa tekućim procesima osiguranja kvaliteta sadržaja i dovodi do poželjnog marketinškog učinka. Fokusirajte se na ono što vaši korisnici žele, ponudite im uspešno iskustvo i prirodno povećajte konverziju vašeg veb sajta i unapredite vaše e-poslovanje!
osiguranje kvaliteta
osiguranje kvaliteta, osiguranje kvaliteta, osiguranje kvaliteta, osiguranje kvaliteta, osiguranje kvaliteta, osiguranje kvaliteta osiguranje kvaliteta, osiguranje kvaliteta, osiguranje kvaliteta osiguranje kvaliteta, osiguranje kvaliteta, osiguranje kvaliteta osiguranje kvaliteta, osiguranje kvaliteta, osiguranje kvaliteta