What-makes-a-knockout-landing-page-1024x692

Šta čini nokaut odredišnu stranicu?

Primarni cilj svakog onlajn poslovanja je sticanje potencijalnih klijenata i kupaca. Ali malo ko zna kako da to efikasno uradi.

Kako ubediti svoje potencijalne klijente da kupe vaše proizvode/usluge ili da se pretplate na vaš bilten?

Kako naterati slučajnog posetioca da isproba vaše solucije ili da vas kontaktira?

Ako je povećanje saobraćaja na vašem veb sajtu neophodno da bi se vaše poslovanje izložilo novoj publici, onda je pretvaranje kvantiteta saobraćaja u stvarne klijente njegov osnovni cilj. Odredišne stranice su upravo tome služe. One su efikasan alat koji će angažovati vaše posetioce i pretvoriti ih u potencijalne kupce i klijente.

Stranica koju vaši posetioci vide nakon što kliknu na vaš oglas je odredišna stranica. Neiskusni marketeri će usmeriti sav saobraćaj na početnu stranicu, ali tu prave ogromnu grešku. Odvajanje posebnih stranica za različite kampanje i tipove kupaca je od suštinskog značaja za uspeh vaše marketinške strategije.

Hajde da vidimo na šta treba da se fokusirate da biste kreirali ubistvenu odredišnu stranicu.

Koje su prednosti optimizovane odredišne stranice?

Ako je veb sajt neophodan za vaše prisustvo na Internetu, odredišna stranica je neophodna da biste uštedeli novac i izbegli gubitak potencijalnih klijenata. Na primer, ako u svojim Facebook oglasima, Google Adwords-u, sponzorstvu biltena… stavite svoju početnu stranicu, to je kao da ste svom potencijalnom klijentu rekli „To je sve što radimo, sada je na vama da pređete…“.

Ovo je nešto što nikada ne bi trebalo da radite, a ipak je na internetu vrlo uobičajeno. U mnogim kampanjama se pravi sledeća greška: ne definiše se primarna svrha odredišne stranice. Prava odredišna stranica treba da navede posetioca da uradi jednu određenu, preciznu i tačno definisanu stvar. Njena svrha se može izraziti sledećom formulom:

odredišna stranica = cilj = šta klijent treba da uradi? = zašto?

i obrnuto.

Dobra odredišna stranica:

  • je jasna i dobro vidljiva (korisnici interneta odlučuju za manje od 3 sekunde da li će pronaći informacije ili ne na vašem sajtu ili…)
  • direktno obaveštava korisnika o benefitima
  • sadrži jednostavan i neposredan poziv na akciju
  • brzo učitava.

Krajnji cilj odredišne stranice je da usmeri korisnika prema određenoj akciji.

What-makes-a-knockout-landing-page-2-768x519

Saveti za pravljenje uspešne odredišne stranice

Pravljenje uspešne odredišne stranice zahteva vreme i razmišljanje. To nije složen posao, ali da bi stvorili efikasne odredišne stranice, moramo ispoštovati određena pravila. Njihovo zanemarivanje obično dovodi do pravljenja neuspešnih odredišnih stranica. Evo nekoliko saveta za kreiranje odredišnih stranica za vaš veb sajt:

Neka bude jasno i kratko

Vaša ponuda treba da bude lako razumljiva. Postavite vaše informacije na sam vrh pretraživanja. Možda bi bilo korisno da napravite kratak video koji objašnjava vaš predlog. Kada obezbedite ciljani nivo saobraćaja, obaveštavajte redovno korisnike o onome šta ih zanima. Pokažite im vrednost vaše ponude. Bez obzira da li posetilac traži informacije ili se sprema da stupi u kontakt sa vašom kompanijom, morate dostaviti jasne i relevantne informacije kako biste poboljšali iskustvo posetilaca i zadržali ih kao potencijalne klijente. Takođe, ako odredišnu stranicu povežete sa oglasom, najbolje je ugraditi istu poruku između njega i odredišne stranice. Na primer, ako nudite popust na usluge dizajna veb sajta i vaš oglas kaže nešto poput: „Kliknite ovde da biste uštedeli 10% na uslugama dizajna veb sajta“, onda vaša odredišna stranica mora da objasni kako ljudi mogu da iskoriste tu ponudu i uštede tih 10%.

Kreirajte fenomenalan sadržaj

Predstavite izvanredan sadržaj koji živopisno priča vašu priču i uliva snažno poverenje. Testimonijali i recenzije mogu predstaviti sadržaj koji gradi poverenje i samopouzdanje.

Niko ne voli da bude zamorčić nekog proizvoda ili usluge. Ljudi žele da vide kako drugi koriste nešto da bi bili zainteresovani za to. Važno je znati šta drugi ljudi misle o proizvodu/usluzi koju nudite. Zato su testimonijali i recenzije od ključnog značaja za privlačenje posetilaca i klijenata.

Da li su vaši klijenti pismeno izrazili svoje zadovoljstvo? Ako jesu, stavite to u odeljak „verovali su nam“.

Da li imate klijente sa kojima već radite? Ako imate, prikladno ih citirajte i uz njihove izjave postavite njihov logo.

Da li ste već uslužili više od 100 mušterija? Ako je odgovor potvrdan, navedite na primer: „Naše usluge koristi više od 100 klijenata…“ Kada kupac to vidi, kaže sebi: „Vau! Mora da su odlični u svom poslu!“

What-makes-a-knockout-landing-page-1-768x512

Koristite slike koje upadaju u oči

Vizuelni elementi jasno ukazuju na posvećenost kvalitetu veb sajta. Za kreiranje stranica sa odgovarajućim vizuelnim elementima potrebno je više vremena, ali one zato ukazuju na nivo vašeg angažovanja i vašu jasnu percepciju kvaliteta.

Istaknite benefite i karakteristike

Brkanje prednosti i benefita prilikom definisanja ciljeva poslovanja je veoma česta greška. Karakteristike predstavljaju određeni proizvod, dok benefiti predstavljaju ono što proizvod treba da donese ili ponudi korisniku.

Na dobrim odredišnim stranicama uvek ćete videti odeljak koji opisuje šta proizvod radi, prikaz njegove interakcije sa korisnikom i njegove osnovne karakteristike. Autori tekstova često izjednačuju prednosti i karakteristike, ili ih predstavljaju bez jasnog podcrtavanja razlika. To je pogrešno. Vaš proizvod može imati 100 funkcija, ali pored njih je nužno da istaknete prednosti vašeg proizvoda. Na primer, sat može imati safirno lice kao karakteristiku. Ali činjenica da se safir praktično ne može ogrebati je stvarna prednost, koja možda neće biti očigledna ako već niste upoznati sa korišćenom tehnologijom.

Poziv na akciju

Pozivi na akciju (emg. calls to action, skraćeno CTA) su dugmad koja nam govore šta treba da uradimo. Kao samo ime kaže, oni vas pozivaju da preduzmete određenu akciju. Ali neke kompanije za izradu sajtova ovde prave ozbiljnu grešku: stavljaju malu CTA dugmad! Vaše CTA dugme treba da bude veliko i očigledno, sa istaknutom bojom i u poželjnom kontrastu sa okolinom. Pošto čitaoci pročitaju vaš naslov i pronađu ono što im je zanimljivo, morate im jasno ukazati na nastavak njihovog delovanja.

A good call to action should be:

  • Vidljiv: Dobro stilizovano veliko dugme vidljivo sa 5 metara odstojanja.
  • Tačan: Vaš poziv na akciju mora veoma jasno da precizira šta posetilac treba da uradi.
  • Ubedljiv i nedvosmisleno orijentisan na profit. Umesto da kažete: prijavite se za naš bilten, recite „prijavite se za naš bilten da biste primali ekskluzivne ponude i insajderski saveti“. Konkretnije je i bolje ističe benefite!

Vaš poziv na akciju mora da sadrži aktivne glagole, delotvorne i ubedljive epitete kao što su besplatno-ekskluzivno-novo. Pronađite druge efektivne izraze ovde (link).

Nemoguće je reći koja od moćnih reči je najefikasnija jer to zavisi od karaktera proizvoda, usluge ili od konteksta u kome želimo da je upotrebimo. Najbolji CTA (poziv na akciju) je onaj koji vam daje najbolju stopu konverzije.

Savladavanje osnovnih principa za kreiranje odredišne stranice predstavljenih ovde je od suštinskog značaja za privlačenje potencijalnih klijenata. Kada je vaša stranica onlajn, pratite njene indikatore učinka i testirajte da li se može poboljšati. Samo na taj način ćete moći da izgradite svoj onlajn biznis.

Odredišnu stranicu

Odredišnu stranicu, Odredišnu stranicu, Odredišnu stranicu, Odredišnu stranicu, Odredišnu stranicu, Odredišnu stranicu, Odredišnu stranicu, Odredišnu stranicu,