Kako će Web 3.0 uticati na digitalni marketing?
Ako se vratimo u prošlost, možemo videti da su se biznisi uvek oslanjali na kombinaciju reklama, odnosa sa javnošću i direktnog marketinga, kako bi stvorili svest o svojim proizvodima i uslugama koje pružaju. Međutim, dolaskom Web 3.0 (više o tome možete pročitati ovde), digitalni pejzaž se dramatično promenio.
Svi znamo za kolačiće treće strane i sve kontroverze oko njih, ali oni će uskoro biti uklonjeni iz vodećih internet pretraživača, što će B2B (Business-to-business) marketingu otežati ciljanje određene publike. Ovo se dešava zato što se ovi kolačići koriste za prikupljanje podataka o ponašanju ljudi na mreži. Prikupljene informacije se koriste za ciljano oglašavanje i druge marketinške svrhe. Bez ovih podataka, nama trgovcima će biti teže da razumemo publiku i isporučimo relevantan sadržaj.
Kako će Web 3.0 transformisati digitalni marketing?
- Digitalni marketing će biti otvoren za sadržaj koji generišu korisnici
- Korisnici će posedovati svoje podatke i čuvati svoju privatnost
- Virtuelne zajednice će dodatno evoluirati
- Napredna iskustva će postati značajna
- Digitalni marketing treba da koristi dApps (decentralizovane aplikacije)
- Veštačka inteligencija i semantička mreža će preuzeti kontrolu
Digitalni marketing će biti otvoren za sadržaj koji generišu korisnici
Korisnici će posedovati svoje podatke i čuvati svoju privatnost
Virtuelne zajednice će dodatno evoluirati
Napredna iskustva će postati značajna
Digitalni marketing treba da koristi dApps (decentralizovane aplikacije)
Veštačka inteligencija i semantička mreža će preuzeti vlast
Shodno tome, digitalni marketing će kroz ove algoritme kreirati konzistentniji i personalizovaniji sadržaj za svoje potrošače.
Pored toga, semantička mreža pomaže digitalnom marketingu da se kreće u širokoj perspektivi. Na primer, korišćenjem semantičkog pristupa kreiranje sadržaja zasnovanog na čitavoj temi, detaljima će uhvatiti pretragu korisnika. Na taj način trgovci mogu bolje razumeti ponašanje potrošača i razviti efikasnije strategije.
Marširamo ka budućnosti u kojoj ljudi imaju apsolutnu moć i kontrolu nad svojim podacima i
privatnošću. Sve veći uticaj blokčejn sistema, veštačke inteligencije, mašinskog učenja, semantičkog web-a i tehnologija virtuelne realnosti, vode nas na ovo uzbudljivo putovanje.