1-blog-7-things-you-must-have-for-an-online-shop (Large)

7 stvari koje morate imati za online prodavnicu

Danas svako može da započne onlajn prodaju. Međutim, pravi izazov nije u izradi i postavljanju online prodavnice, već u privlačenju posetilaca i pretvaranju istih u vaše pouzdane klijente. Nezavisno od toga da li je vaša onlajn prodavnica vaša glavna egzistencija ili samo zarađujete dodatni novac od nje, postoje faktori koji su ključni za njen uspeh. Pored razvoja vaše strategije na društvenim mrežama i SEO-a, hajde da razmotrimo još 7 stvari koje možete da uradite da bi se vaša onlajn prodavnica istakla iz gomile.

1. Izaberite pravu platformu za elektronsku trgovinu

Prvi korak je, naravno, da izaberete adekvatno rešenje za unapređenje vaše e-trgovine. Rešenje mora biti savršeno prilagođeno vašim potrebama, vašoj aktivnosti i vašem budžetu. Postavite sebi obavezno sledeća pitanja: Da li odabrano rešenje nudi prave karakteristike i rešenja potrebna za vaše poslovanje? Da li će platforma moći da se proširi sa proširenjem vašeg poslovanja? Da li se naplaćuje naknada za dodatne funkcionalnosti ili je to uključeno u osnovnu cenu? Kako funkcioniše struktura cena i usluga s obzirom na karakteristike prodaje koje biste možda želeli za 1 do 5 godina? Neke platforme i servisi su besplatni, ali se onda naplaćuju po dodatim funkcijama, dok su druge skuplje, ali uključuju više ugrađenih funkcija. Odvojite vreme da isprobate različita rešenja kako biste napravili dobar izbor.

2. Pokrenite svoju početnu stranicu

Vaš prvi kontakt sa potencijalnim kupcem je vaša početna stranica. Ako vaš brend nije već dobro definisan, vaša početna stranica je mesto gde morate da podstaknete posetioce da istraže vaš veb sajt klikom na stranicu sa vašim informacijama ili pronalaženjem više o vašem brendu putem vašeg bloga.

Vaša početna stranica treba da jasno obavesti posetioce čime se zapravo bavite. Trebalo bi da imate jasan brend i time olakšate svojim potencijalnim kupcima da shvate šta vi zaista prodajete. Ime vaše kompa trebalo bi da bude istaknuto na vašoj početnoj stranici. Pored imena, jasno navedite svoje kontakt informacije. Takođe, korpa za kupovinu mora biti lako uočljiva. Posetilac sajta koji se sprema da kupi, a pritom mora predugo da traži korpu za kupovinu, verovatno će u međuvremenu odustati, biće frustriran, a vi ćete propustiti prodaju.

3. Kvalitetan dizajn

Dizajn vašeg veb sajta može da produži pretragu, ali može i da je značajno skrati. Podstaknite interesovanje posetilaca dobrom fotografijom i lepo dizajniranim vizuelnim elementima. Celokupan izgled sajta treba da bude jednostavan, pregledan, stilski ujednačen i uredan.

Istraživanja pokazuju da 42% onlajn kupaca svoje mišljenje o veb sajtu zasniva samo na estetskom utisku koji on ostavlja. To znači da profesionalno dizajnirana onlajn prodavnica povećava kredibilitet proizvoda i predstavlja pouzdan način da pokažete autentičnost vašeg brenda.

Takođe, ako ne želite da propustite priliku da povećate svoj prihod, dizajn vaše online prodavnice mora biti potpuno optimizovan za mobilne uređaje, pošto sve više ljudi kupovinu obavlja preko svog mobilnog telefona.

2-blog-7-things-you-must-have-for-an-online-shop (Large)

4. Visokokvalitetne fotografije

U eri društvenih medija, fotografije na vašem sajtu za e-trgovinu moraju biti kvalitetne i atraktivne. Vaše prezentacijske slike (slajdovi, naslovne fotografije za Facebook, vizuelni materijali za komunikaciju…) moraju biti lepe i inspirisati vaše posetioce. Slike moraju transparentno izložiti informacije o proizvodima, preneti njihov izuzetan kvalitet, nesvakidašnji dizajn i izgled. Bitno ograničenje onlajn prodaje je nemogućnost fizičkog kontakta sa proizvodom. Kvalitetne slike sa značajnim zumom mogu delimično ukloniti ovu barijeru.

Danas postoje kompanije kao što je Packshot Creator koje vam omogućavaju da predstavite svoje proizvode fotografijama visokog kvaliteta.

5. Odlična kopija za vaše stranice sa proizvodima

Stranica sa proizvodima (product page) je deo veb sajta koji pomaže njegovim posetiocima prilikom odlučivanja o kupovini. Uključuje različite specifikacije i funkcije koje pomažu u odgovorima na pitanja, daju recenzije, omogućavaju poređenje proizvoda i olakšavaju proces kupovine.

Stranice sa proizvodima bitno je čuvati kao templejte koji se mogu importovati i eksportovati. Samo uvezite odgovarajuću bazu podataka ili XML fajl i imaćete veb prodavnicu ispunjenu sadržajem, a Google će u rezultata pretrage početi da prikazuje vaše stranice sa proizvodima.

Najčešći razlog dupliranja sadržaja je njegova bezbednost.

Vaši konkurenti će verovatno koristiti isti opis. U tom slučaju možete:

Zaboraviti na rangiranje vaših stranica ili napisati jedinstvene opise proizvoda.

Ako imate standardne proizvode koji se nude širom interneta, trebalo bi da dozvolite barem recenzije kupaca, što bi mogao biti način da se dobije jedinstven sadržaj. Ova opcija je mnogo teža ukoliko imate prodavnicu sa stotinama proizvoda. Angažovanje kopirajtera u ovom slučaju nije loša ideja. Impresivno je na koliko različitih načina dobar tekstopisac može da ispriča istu priču za slične proizvode u okviru istog brenda, i na taj način spreči toksično dupliranje sadržaja.

7-things-you-must-have-for-an-online-shop-2-768x519

6. Jednostavan proces plaćanja

Jasno navedite dostupne načine plaćanja i cenu dostave. Izbegavajte da od kupaca tražite nepotrebne informacije. Integrisanje sistema za naplatu kao što su PayPal i Amazon Pay može smanjiti zamor kupaca uklanjanjem potrebe za unosom podataka o isporuci. Nikada ne zaboravite da nedostatak jasnoće prilikom definisanja procesa kupovine na veb sajtu može doprineti da kupac odustane od kupovine. Nužno je da korisnik veb prodavnice može bez ikakvog objašnjenja u bilo kom trenutku da prekine proces kupovine.

Jasno navedite svoje kontakt informacije. Unesite broj telefona da biste stekli poverenje svojih posetilaca. Vaše glavne kontakt informacije opciono možete postaviti na vrhu vaše e-prodavnice. Uz kontakt informacije slobodno dodajte ime neke osobe i njen kontakt telefon. Na primer: „Kontaktirajte Čarlsa ako su vam potrebne dodatne informacije“.

7. Efikasna korisnička usluga

Osim vaših proizvoda, vaša e-prodavnica nudi referentni kriterijumi za posetioca koji odlučuje da li će na vašem veb sajtu obaviti kupovinu ili ne. Otuda korisnička usluga koju pružate mora biti odgovorna i efikasna. Vaši klijenti treba da budu u mogućnosti da pronađu vaše kontakt informacije što je pre moguće. Da biste zadržali kupce, odgovori na pitanja o proizvodima i njihovi opisi moraju biti jasni, tačni i ubedljivi, jer je danas veoma lako promeniti brend. Nikada ne gurajte problem pod tepih i ne oslanjajte se na izgovore, jer će vas korisnik uvek smatrati odgovornim za svaki problem koji iskrsne. Na vama je da pronađete rešenje. Dobro zapamtite: Gubitak vremena zarad zadovoljstva kupaca može učvrstiti njegovo poverenje i povećati lojalnost. Korisnički servis visokih performansi je garancija sigurnosti i poverenja.

Online prodavnicu

online prodavnicu, oniline prodavnicu, online prodavnicu

online prodavnicu, oniline prodavnicu, online prodavnicu

online prodavnicu, oniline prodavnicu, online prodavnicu

online prodavnicu, oniline prodavnicu, online prodavnicu