firmbee-com-gcsNOsPEXfs-unsplash

Zašto je SEO, možda, najbolji mogući oblik marketinga?

SEO čvrsto stoji na sopstvenom ostrvu. Još uvek.

Dobivanje učešća za SEO investiciju je već dovoljno teško. Ali takođe se suočavamo sa izazovom da mnoge kompanije i dalje postavljaju pitanje gde se to uklapa u njihov ukupni marketinški budžet.

Postoje li tehnički aspekti SEO-a? Apsolutno. Ali da li je SEO sve tehnički? Apsolutno ne. Ni blizu.

SEO nije oglašavanje. Većina kompanija ima PPC budžete u svom ukupnom marketinškom budžetu. Jedan klijent sa kojim sam radio nekoliko godina dobija oko 60% svog saobraćaja od organske pretrage, a ipak troše otprilike od 7 do 10 hiljada više na plaćene napore pretrage što pokreće 20% njihovog saobraćaja.

„Stvari“ za internet prezentaciju su i dalje tipično IT trošak, a ne marketing. Ali, kreiranje sadržaja za internet prezentaciju može se uklopiti u IT, PR ili marketinško odeljenje.

Dok se SEO ne smatra solidno „marketinškom“ funkcijom, nećemo ostvariti potrebne budžete da ovo uradimo kako treba i da imamo odgovarajuću količinu vremena/budžeta uloženog, s obzirom na potencijalnu vrednost/ROI solidnog SEO napora.

Podsetimo se šta je marketing?

Uradite Google pretragu i naći ćete sledeću definiciju marketinga ili nešto slično:
„Radnja ili posao promocije i prodaje proizvoda ili usluga, uključujući istraživanje tržišta i oglašavanje.“
SEO je upravo zbog toga ovde: da promoviše kompaniju i da pomogne u prodaji proizvoda i usluga, uključujući istraživanje tržišta (ključne reči/konkurentnosti).

lukas-blazek-mcSDtbWXUZU-unsplash

Šta obuhvata SEO napor u 2022?

Svako ima svoj pristup SEO-u. Neki bi mogli reći da SEO uključuje meta podatke. Neki bi mogli reći „tehnički“, uključujući stvari poput adresiranja brzine stranice. Iako su te stvari svakako tačne, one su mali delovi sveobuhvatnog pristupa SEO-u.
Jednostavno rečeno, SEO je proces izgradnje prisustva vašeg preduzeća na internetu radi povezivanja sa potrošačima. Ovaj proces može početi istraživanjem ključnih reči, ali čak i taj mali zadatak/isporuka je uključen proces.

Kako želimo da pozicioniramo posao, njegove proizvode i/ili usluge?

Koji konkurenti izgledaju najviše usklađeni sa našim težnjama i izgleda da imaju najbolji učinak u odnosu na one ključne reči koje smo identifikovali?
Da li smo identifikovali ključne reči – iz svih naših analiza – za koje smatramo da su „veoma važne“, a ipak nemamo stranice/sadržaj dovoljno relevantan za Google/pretraživače da ispuni nameru pretrage?
Ako jeste, kako da intuitivno ugradimo nove stranice/sadržaj u našu internet prezentaciju, da bismo obezbedili bolje korisničko iskustvo i stekli prisustvo organske pretrage?
Kako da unakrsno promovišemo sadržaj (link) da bi on imao bolji učinak (rangiranje)?

Primećujete li šta nije pomenuto?

Bilo šta tehničko.
SEO nije samo tehnički
Svakako, bilo je mnogo slučajeva da se uđe u novi SEO angažman i da se reši tehnički problem i da je ovo „stvar“ koja sprečava uspeh. Ti slučajevi su malobrojni.
Tehnički SEO je i dalje važan, ali je svakako drugačiji nego pre 20 godina kada je postojalo mnogo internet prezentacija koje su ručno kodirane.

Danas, mnogi standardni sistemi za upravljanje sadržajem obavljaju pristojan posao pružanja platforme „prilagođene pretraživačima“. I pored toga, postoji mnogo dodataka koji vam mogu pomoći da držite stvari pod kontrolom.

Češće, SEO napor je zaista „marketing“!
Radite na tome da uskladite stranice/sadržaj svoje internet prezentacije tako da se pozabave poznatim pretragama koje su obavljene na osnovu velikog broja marketinških istraživanja.

Da li želimo da se naše „stranice novca“ rangiraju?

Naravno, 100% vremena, ako to možemo. Ali da li je to sadržaj koji često identifikujemo kao „ono što Google/pretraživači vole/žele”? Ne uvek.

Google često grupiše ključne reči sa namerom i grupiše ih na sledeći način:

Informativni rezultati (Možda ćemo morati da napravimo neki domišljat sadržaj i/ili post na blogu da bismo odgovorili na pitanje koje tražioci možda postavljaju)
Transakcioni rezultati (Ovi ljudi žele nešto da kupe/pretvore; da li su naše stranice dovoljno informativne, bogate sadržajem itd.?)
Komercijalni rezultati (Ovi ljudi istražuju brendove i usluge; da li imamo jake stranice sa kategorijama?)
Veći deo vremena se troši na te stvari „netehničke“ u SEO angažmanu.
Češće tražimo načine da optimizujemo: sadržaj, korisničko iskustvo, optimizaciju stope konverzije, video sadržaj, lokalno organsko prisustvo…
Koristeći Google analitiku, druge alate i merenja, onda optimizujemo naše napore ka određenim ciljevima koje pokušavamo da postignemo.

U idealnom slučaju, na početku SEO angažmana, u mogućnosti smo da se pozabavimo mnogim velikim tehničkim preprekama. Ali ono što će pokrenuti SEO angažovanje više od svega je strateški pristup sadržaju i pomaganje klijentima da bolje pozicioniraju svoju internet prezentaciju (i druga sredstva u vezi sa njihovim organskim prisustvom) i „pokreću akciju promocije proizvoda ili usluga preduzeća, uključujući sprovođenje istraživanja tržišta .”… što je marketing.