austin-distel-wD1LRb9OeEo-unsplash

5 načina da naterate PPC i SEO da rade zajedno!

SEO i PPC su često u suprotnosti. 

Ipak, stvari oko kojih se „prepiru“ su zapravo oblasti za poboljšani tok posla i optimizaciju kanala. Uzroci sukoba između SEO-a i PPC-a često se javljaju zato što imamo tendenciju da koristimo različite izvore istine za svaki kanal i gradimo silose komunikacije između timova.

Glavne ključne oblasti sukoba? Uglavnom:

  • Izveštavanje
  • Početne stranice
  • Budžet

Evo pet načina na koje možete da naterate svoje PPC i SEO kampanje da rade zajedno.

 

1. Sarađujte na spremnosti podataka prve strane

Sve digitalne marketinške kampanje moraju da vode računa o podacima prve strane.

Da biste razumeli da li je vaš brend usaglašen, potreban je doprinos i od strane SEO i PPC tima. Ako se u velikoj meri oslanjate na kampanje za ponovno oglašavanje (bilo zato što ste u skupoj industriji ili zbog toga što put do korisnika prirodno traje više koraka), možda ćete se sve više oslanjati na izvornu publiku. Iako neke od ovih kategorija publike mogu biti moćne, većina njih ima lošiji učinak u odnosu na publiku na osnovu aktivnosti praćene brendom.

Segmenti publike Analitike mogu biti moćan način da zaobiđete fluktuacije kvaliteta.

Dok postavljate saglasnost za kolačiće, važno je da modul prati pravila kumulativne promene rasporeda (CLS). Kao opšte pravilo, moduli na dnu stranice imaju tendenciju da rade bolje jer ne odvlače pažnju od korisnikovog kupovnog puta i nose manji CLS rizik.

Uverite se da su prikupljeni podaci prve strane zaštićeni (ili heširani i sinhronizovani putem alatki ili odmah izbrisani nakon što se otpreme na naloge oglasa).

Sarađujte sa sadržajnim kampanjama vašeg SEO tima kako biste osigurali da postoje privlačne hook-ove za kreiranje konsenzusnih razgovora.

krakenimages-Y5bvRlcCx8k-unsplash

Završna napomena o analitici

Poboljšane konverzije zahtevaju korišćenje izvornog Google praćenja konverzija. Iako će vam poboljšano praćenje konverzija dati bolju predstavu o tome šta rade plaćene kampanje, brojevi će uvek biti drugačiji od onoga što vaš SEO tim izveštava.

U interesu poverenja i kontinuiteta podataka, možda ima smisla da se „udari“ na brojeve prijavljene PPC-a sve dok ukupni pokazatelji ukazuju na pozitivan povraćaj troškova oglašavanja.

Ići sa poboljšanim konverzijama znači biti u redu da će izveštaji biti drugačiji i sve strane moraju da budu u redu sa tim.

 

2. Priznajte i prilagodite se na osnovu izbora strukture domena

Postoje tri načina za podešavanje URL adresa brenda:

Jedan domen za sve (uključujući međunarodni).

Poddomeni za razne inicijative.

Vaniti domeni i domeni zemlje.

Bez obzira na to kojim putem idete, stranice specifične za PPC moraju da budu “noindex/nofollow” i da omoguće adbot-u da im pristupi kako bi mogle da doprinesu oceni kvaliteta.

Retko je da će brendovi koji se ne bave e-trgovinom biti bolje uslužni tako što će sve zadržati na istom domenu. To je zato što postoje strateški elementi internet prezentacije sa dobrim SEO-om koji može biti u suprotnosti sa PPC-om:

-SEO ne želi duplirani sadržaj, a PPC ima koristi od testiranja šablona.

-SEO ima koristi od robusne trake za navigaciju, dok PPC radi bolje sa ograničenim izborom za radnju korisnika.

-SEO će možda morati da preusmeri stranicu, što će dovesti do neodobravanja oglasa (tri opomene u periodu od 90 dana dovode do suspendovanja naloga za oglašavanje).

Ove zamke se lako ublažavaju posedovanjem poddomena koji i dalje mogu koristiti glavnom domenu, bez prisiljavanja na kreativne ili tehničke kompromise između SEO i PPC timova.

Pored toga, poddomen će vam omogućiti da zadržite istu analitičku osobinu i kontinuitet brendiranja.

Ako ste primorani da koristite istu odredišnu stranicu za PPC i organski saobraćaj, uverite se da su sva preusmeravanja saopštena najmanje tri do pet dana pre nego što se to desi. Ovo će PPC timu dati vremena da prilagodi oglas tako da ne gubite novac slanjem saobraćaja na pokvarenu stranicu dok Google ne odobri oglas.

Prenošenje inventara je takođe veoma važno i za PPC i za SEO.

Ako vaš proizvod stalno nema na zalihama, pretraživači će ga na kraju kazniti. Uverite se da su sve kampanje obaveštene o problemima sa zalihama kako bi mogle da izuzmu proizvode iz plaćenih kampanja, kao i da primene šemu van zaliha na besplatnu stranicu.

 

3. Donesite nameru transakcije i CRO na sve stranice

SEO se često nepravedno smatra „istraživačkim“ kanalom, dok je PPC često odgovoran isključivo za transakcije.

Iako postoje neki valjani razlozi da se o saobraćaju razmišlja na taj način, postoje lekcije o izgradnji poverenja i omogućavanju transakcija koje svako može naučiti od drugog.

Na primer, iako je tačno da PPC stranice naginju manjem sadržaju, još uvek moraju postojati opcije za razumevanje proizvoda/usluge. Ovaj sadržaj (pisani ili u video formatu) treba da bude ispod preloma, održavajući put do konverzije jasnim.

Slično, SEO zahteva bogat i autoritativan sadržaj da bi se dobro rangirao. Ipak, ako je put do konverzije zatrpan (ili ga uopšte ne postoji), saobraćaj će biti potpuno labav.

myriam-jessier-eveI7MOcSmw-unsplash

4. Koristite izveštaje o upitima za pretragu da biste informisali kampanje

Jedan od najboljih načina da PPC i SEO rade zajedno je deljenje podataka o upitima za pretragu. Već plaćate za podatke pretrage iz izveštaja o terminima za pretragu. Deljenje tih podataka, zajedno sa onim što se pretvara, a šta ne, pomoći će timovima za sadržaj da znaju gde da investiraju. Ipak, lako propuštena prilika je deljenje termina za pretragu iz pretrage na internet prezentaciji i konzole za pretragu. Razumevanje šta postojeći klijenti žele i kako misle pomoći će da se odredi prioritet varijanti ključnih reči.

Oba kanala bi trebalo da dele podatke o terminima za pretragu kako bi brendovi mogli da steknu uvid u održivost sadržaja i aukcijskih cena.

Podesite automatsko deljenje izveštaja najmanje na kvartalnoj osnovi tako da svi digitalni kanali razgovaraju jedni sa drugima.


5. Napravite vreme da razgovarate jedni sa drugima

Ovo može izgledati kao smešan predlog, ali količina dobrog koja može proizaći iz razgovora sa svojim kolegom je nemerljiva.

Bilo da se radi o 10-15-minutnom povezivanju na početku nedelje ili mesečnoj sesiji saradnje, odvojite vreme da se povežete sa inovacijama i izazovima u svakom domenu će obezbediti da drugi bude spreman da ublaži ili poboljša.

Ako ste agencija, a vaš kolega radi za drugu agenciju, zatražite zajedničke sastanke sa klijentom ili odvojeno. 

Pokazivanje vaše posvećenosti uspehu brenda i saradnički stav će ići miljama za zadržavanje klijenata i osigurati da vaš sjajan rad neće biti slučajno suprotstavljen.